پایگاه فروش و خدمات طراحی و اجرای استخر

شرکت صدای آب دریا ارائه دهنده خدمات طراحی و اجرای استخر، فروش تجهیزات استخر

پایگاه فروش و خدمات طراحی و اجرای استخر

شرکت صدای آب دریا ارائه دهنده خدمات طراحی و اجرای استخر، فروش تجهیزات استخر

شرکت صدای آب دریا ارائه دهنده خدمات طراحی و اجرای استخر، فروش تجهیزات استخر

  • ۰
  • ۰

ساخت استخر عمومی بر اساس آیین نامه های ملی :

ساخت استخر عمومی در کشور ما تابع ضوابط و شرایط استانداردی است که از طرف سازمان تربیت بدنی برای آن تعریف شده است. همینطور ، بعد از اینکه بتوانید ، قسمت ناظرین را راضی کنید ، باید پروانه ساخت را دریافت نمایید و پس از آن به مراحل دیگر رسیدگی کنید که شامل طراحی و اجرای ساخت استخر عمومی می گردد. باید گفت با توجه به برخی از محدودیت ها در کشور ما، ساخت استخر عمومی چنان هم کار ساده ای نیست ، اما ما به اختصار به آیین نامه ملی روند ساخت استخر عمومی می پردازیم:

مشاهده توضیحات فنی👈🏻 ساخت استخر توسط کارشناسان فنی شرکت صدای آب دریا کلیک نمایید.

آیین نامه ساخت استخر عمومی برای شنا موارد زیر را شامل می شود :

1. استخرها حتما می بایست طبق ضوابط آیین نامه طراحی و ساخته شوند. 2. کسانی که می خواهند ساخت استخر عمومی داشته باشند،حتما باید مجوز از ادارات کل تربیت بدنی را داشته باشند 3. اداره تربیت بدنی هر منطقه، پس از دریافت در سفارش شما برای ساخت استخر عمومی ، یک برگه سوال را به شما میدهد و بعد از آن ساخت استخر را تایید می نماید. 4. سازنده باید حداکثر در طول سه ماه سفارش خود و برگه سوال را علاوه بر طراحی قابل توجیه به سازمان تربیت بدنی تسلیم نماید. 5. بعد از دریافت این موارد از طرف سازمان، سازمان این برگه ها و موارد فنی دیگر را به سازمان برنامه تربیت بدنی برای بازرسی های کافی، در مورد ساخت استخر عمومی می فرستد. اگر همه ی آیین نامه را بخواهیم توضیح دهیم، احتمالا باید کل مقاله را به آن اختصاص دهیم. اما به طور کلی می توان گفت که از زمان موافقت سازمان سعی می شود با شما همکاری هایی مثل دادن زمین و سرمایه به صورت وام و دیگر همکاری ها صورت گیرد و در عوض سازمان از ابتدا تا انتهای طرح ساخت استخر عمومی بر کار شما نظارت خواهد کرد . یکی از مهم ترین مسائل برای سازمان زنانه یا مردانه بودن استخر است، که می بایست برای هر کدام مسائلی از طرف سازنده لحاظ گردد.

مزیت های ساخت استخر عمومی :

ابتدا باید بدانید که ساخت و طراحی استخر باید توسط یک طراح معمار انجام گیرد . اما امروزه با مشخص شدن فواید علمی شنا و ورزش هایی که در آب هستند ، استقبال بی نظیری از استخرهای عمومی به وجود آمده است. چرا که از هر سن وسالی می توانند در این ورزش ها مشغول شوند و لذت ببرند. شنا در میزان آرامش روحی و روانی افراد، نقشی اساسی دارد. به همین علت صرفه اقتصادی زیاد؛ یکی از مزایای بزرگ ساخت استخر عمومی می باشد.

مرحله های ساخت استخر عمومی :

در ابتدا باید یک نقشه سه بعدی و دو بعدی از طریق نرم افزارهایی مثل اتوکد و تری دی استودیو مکس برای ساخت تهیه نمایید و بعد مکان مناسبی را برای اجرای آن طرح بیابید یا از قبل در نظر داشته باشید تا طراح بر اساس آن نقشه خود را تهیه نماید. پس از آن از طرف آزمایشگاه های ژئوتکنولوژی تخصصی خاک بستر، مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرد . اگر زمین بستر توان نگهداری بار به اندازه کافی را داشته باشد و آزمایشگاه این موضوع را تایید نماید، معادلات عمرانی در خصوص نصب و چگونگی سیستم های آرماتوربندی و قالب بندی ارایه می گردد و دیتیل های آن برای کسب نظر از متقاضی ساخت استخر عمومی ارسال می گردد و پس از کسب رضایت او نوع بتن مشخص می گردد که معمولا بتن 400 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب را در ساخت استخر عمومی به کار می برند.

پس از عملیات خاکبرداری به وسیله ی لودر و بیل مکانیکی بسته به نوع خاک و اندازه ساخت استخر عمومی . ممکن است زمینی نرم و استخری کوچک بخواهید که برای آن، فقط بیل مکانیکی اکتفا می کند. اما معمولا ً استخرهای عمومی بزرگ هستند و به همین دلیل می بایست بیل مکانیکی و لودر با هم کار کنند و بسته به اندازه و عمق خاکبرداری می بایست کامیون در نظر گرفت تا خاک های اضافی را به بیرون منتقل کند.پس از آن باز بسته به نوع و اندازه استخر و اندازه اش باید زمین آن کمپکت و صاف شود. برای این موضوع اگر مقیاس کار بزرگ باشد نیاز به غلطک های ویبراتوری کامیونی و اگر تا 100 متر باشد بوسیله ی ویبراتورهای دستی و کارگر عملیات انجام می گردد. در ساخت استخر عمومی بعد از اینکه زمین صاف شد و بستر مورد نظر به دست آمد، باید دور تا دور استخر آجر چینی شود. پس از آن بر اساس نقشه از پیش تهیه شده و مورد تایید قرار گرفته توسط سازمان ، می بایست آرماتوربندی انجام گیرد که یکی از مراحل بسیار اساسی و حساس ساخت استخر عمومی می باشد. در این مرحله حتما باید یک مهندس عمران برای نظارت بر حسن انجام کار پای کار باشد و از نزدیک دیتیل های آرماتوربندی را مورد بازرسی و بازبینی قرار دهد. مراحل اجرای ساخت استخر عمومی زمان بر است و می بایست در انجام هر مورد زمان مورد نظر را لحاظ کرد،اما نباید نسبت به زمان نرمال انجام امور هم بیشتر گردد تا کارفرما متضرر نگردد. بعد از انجام آرماتوربندی نوبت به نصب لوله های گرمکن و تزریق محلول ها در آب می رسد . برای این کار باید حتماً بهترین نوع لوله در بازار را تهیه کرد و به هیچ وجه نباید از جنس های درجه پایین یا دست دوم استفاده شود چون دسترسی پس از بتن ریزی روی آن، به شدت سخت است و گاهی هم نشدنی است . نکته دیگر هم داشتن لوله کش خوب است. در این مرحله حتما، باید یک مهندس تاسیساتی برای بازرسی و بازبینی کار حضور داشته باشد. بهترین نوع لوله های موجود لوله های "یو پی وی سی" است.

در مرحله بعد باید کل استخر مورد عملیات ایزولاسیون و یا عایق شدن گردد. در گذشته این کار توسط ایزوگام صورت می گرفت ولی در حال حاضر بر اساس استاندارد می بایست از چسب بتن که انواع آن هم در بازار موجود است استفاده گردد . پس از این که ایزولاسیون پایان یافت باید حتما یک مهندس نظر نهایی را در در مورد آب بند شدن کف و جداره های استخر بدهد. بعد از این مرحله بتن ریزی با بتن 400 کیلوگرم بر متر مکعب، در کف و با همین مشخصه و به روش شاتکریت به جداره های بتن تزریق می گردد و در تمام مراحل حتما می بایست ویبره زدن نیز به صورت همزمان انجام گیرد. حضور یک مهندس عمران از ابتدا تا انتهای کار الزامیست و در این مرحله او باید بتن ، قالب، و آرماتوربندی را با هم مورد توجه قرار دهد تا مشکلی پیش نیاید و پس از بتن ریزی بتن "کرمو" نشود. مدتی شاید حدود یک یا دو هفته زمان لازم است که بتن خودش را بگیرد و تا جواب آزمایش مقاومت بتن 28 روزه از طرف آزمایشگاه سازمان نیاید، ادامه کار تعطیل خواهد ماند. ولی به هر حال پس از انجام بتن ریزی می بایست سرامیک کاری دور استخر و کف استخر انجام گیرد. در ساخت استخر عمومی معمولا مهم ترین چیز برای بیننده مواردی نیست که تا به حال گفته شد بلکه ظاهر و آراستگی استخر است که او را جذب می نماید. پس حتما از سرامیک های مخصوص استخر استفاده نمایید و زیبایی آن را نیز حتما مد نظر داشته باشید. پس از انجام این مراحل در ساخت استخر عمومی چراغ های روشنایی نصب می گردند که هم در خود استخر از نوع چراغ های دفنی باید باشد و هم محوطه که باید از چراغ های پایه دار یا پروژکتور بسته به اندازه ی استخر استفاده گردد. در مرحله آخر کاشی کاری جداره انجام می گیرد که باید همان مراحل سرامیک کاری برای آن نیز طی شود. بعد از انجام تمامی مراحل ، استخر را تا آنجایی که گنجایش دارد پر از آب می کنیم و در این مرحله به صحت امور انجام شده پی می بریم و اگر احیانا ً مشکلاتی وجود داشت، می باید رفع شود.

  • ۹۸/۰۵/۰۶
  • سمیرا آرامش زاده

ساخت استخر

ساخت استخر عمومی

طراحی استخر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی